I väntans tider...

Måndag o här sitter man o väntar på att telefonen.. inte denna gången på att en kille ska ringa. Men att ett jobb ska ringa o meddela om jag fått jobbet. Coop där jag var i onsdes på intervju ringde igår på mobilen men hann inte svara, så han skulle ringa tillbaka idag. Men ingen har ringt o jag vågar inte ringa, vet inte vad jag ska göra om jag både får d jobbet o speditörs jobbet.  Så nu sitter man med en mobil i handen o glor på den , men den e väldigt tyst.... jobbigt d e o vänta!!!

D bidde pannkakor till kvällsmat i dag, en tjatande son fick rätt... men d e ju billigt o bra. Jag har ju så mycket pengar kvar...NOT... men men än så länge går d bra. D kommer väl nästa mån när jag får räkningen på kreditortet, suck all mat jag har  handlat. Men men ungarna måste ju äta.
Sänka skatten för oss ensamstående mammor som jobbar heltid kanske skulle göra att man hade mat på bordet hela månaden ut. Och att barnen kanske fick ha kläder som pasar dem o inte allt för korta byxor o tröjor, men nu ger vi perngarna till d som har jobbat o utbidlat sej o har bra lön. D kan ju behöva lite uppmuntran för att d e så duktiga på att inte vara hemma me familjen. Utan lever för jobbet.

O vi som gör allt för våra barn o jobbar 40 timmar i veckan, gör allt hemma för man e själv... har inte ett öre kvar efter räkningar o mat. vi får inget bättre utan här höjer vi a kassan så vi får mindre pengar o röra oss me. Jaja vi har d så bra i Sverige man ska inte klaga. har fortfarande tak över huvudet iallafall.

Håll tummarna att jobbet e mitt så kanske jag få lite pengar över till kläder till barnen...

Kommentarer
Postat av: JoHo

Håller tummarna hårt..
/J

Postat av: Anonym

Även vi som har utbildat oss gör allt för våra barn. Har även ynnesten att kunna unna oss att jobba färre timmar så att vi kan ägna mer tid tillsammans med dem. Jobbet är inte allt bara för att man har högre utbildning och fått ett jobb som betalar OK. Även kvinnor med högre utbildning kan vara ensamstående och vara tvugna att göra allt hemmajobb själv.

2007-02-19 @ 23:06:36
Postat av: Malin

Kul du kommenterar men d var inte riktigt vad jag menade.

2007-02-19 @ 23:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback